ریپورتاژ آگهی
دیدنی های شهمیرزاد

دیدنی های شهمیرزاد

شهمیرزاد (Shahmirzad) شهری در شمال مهدی شهر، در استان سمنان است. این شهر از نظر گردشگری، تاریخی و كشاورزی دارای اهمیت می‌باشد. شهمیرزاد از نظر آب و هوایی زمستانی سرد و تابستانی معتدل دارد و از لحاظ پوشش گیاهی بسیار سبز و خرم است.
  • 1403/02/17
  • استان : سمنان
  • شهر : شهميرزاد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : از شهرهای استان سمنان
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی شهمیرزاد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری ایران توریسم شما را با جاهای دیدنی شهمیرزاد آشنا خواهیم كرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر خوش آب و هوا در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یكی از پهناورترین استان‌های كشور ایران است. مركز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشك و كویری است و دیدن چشم اندازهای كویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب كند.

شهمیرزاد (Shahmirzad) شهری در شمال مهدی شهر، در استان سمنان است. این شهر از نظر گردشگری، تاریخی و كشاورزی دارای اهمیت می‌باشد. شهمیرزاد از نظر آب و هوایی زمستانی سرد و تابستانی معتدل دارد و از لحاظ پوشش گیاهی بسیار سبز و خرم است. همچنین نسبت به شهرهای همسایه‌اش خنك تر است. گردو و آلو ۲ محصول كشاورزی شهمیرزاد است و وجود خانه باغ‌ها در نقاط مختلف این شهر باعث جذابیت این شهر برای حضور گردشگران در این منطقه از استان سمنان شده است.

در توصیف ویژگی های آب و هوایی شهمیرزاد باید گفت اختلاف ارتفاع سمنان و شهمیرزاد از سطح دریا حدود هزار متر است كه این امر از عجایب طبیعت استان سمنان است كه در فاصله ۲۵ كیلومتری تا این اندازه اختلاف دما و ارتفاع وجود دارد. به همین دلیل بی جهت نیست كه شهمیرزاد را بهشت كویر نامیده اند. بزرگ ترین باغ گردوی جهان در حاشیه این شهر قرار دارد.

دیدنی های شهمیرزاد-tCq0rq8r23

دیدنی های شهمیرزاد

جنگل رودبارك

از مكان های دیدنی شهمیرزاد می توان به جنگل رودبارك اشاره كرد كه در دامنه رشته كوه البرز قرار دارد. به دلیل وجود جنگل های پهن با آب و هوای خنك كه در فصل تابستان است مورد توجه طبیعت گران و گردشگران قرار گرفته است. این منطقه زیبا با وجود رود هایش لذت را دو برابر كرده است. در جنگل رودبارك غاری وجود دارد كه می توانید دیدن كنید.

دیدنی های شهمیرزاد-98ET6Fih67

جنگل فینسك

این جنگل كه در ۵۴ كیلومتری شمال شرقی شهمیرزاد در دامنه جنوبی كوه های البرز قرار دارد. آب و هوای این منطقه زیبا مدیترانه ای همراه با بارش باران می باشد كه اوج و حركت در مسیر كنار دره دارای چشم انداز واقعا جذابی است. كه حیواناتی نظیر خفاش، جغد، روباه، خرس و گراز یافت می شود كه حفاظت شده است.

دیدنی های شهمیرزاد-NI0ySTVuPa

منطقه نمونه گردشگری پرور

منطقه نمونه گردشگری پرور در 46 كیلومتری شمال مهدیشهر و 65 كیلومتری شمال شرقی سمنان واقع شده كه به عنوان “منطقه حفاظت شده پرور” شناخته شده است. این منطقه در روستای پرور و در كوهپایه های البرز شرقی جای گرفته است. جنگلهای زیبای اورَس (سرو كوهی)، مراتع سر سبز و جنگلهای درختان پهن برگ به همراه تنوع بی نظیر حیات وحش، سیمای جذاب و بی نظیری به این منطقه بخشیده است. امامزاده سید تاج الدین، حمام و گورستان پرور از مهمترین آثار تاریخی این روستا بوده و از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به عشایر و ییلاقات آن اشاره نمود.

دیدنی های شهمیرزاد-CDGg0DtIRU

هفت چشمه شهمیرزاد

هفت چشمه شهمیرزاد و سرچشمه شهمیرزاد دو تا از چشمه‌های شهر شهمیرزاد است كه با فاصله كمی از یكدیگر واقع شده‌اند، سرچشمه یا شیخ چشمه سردر پا كوه شیر قلعه شهمیرزاد واقع شده است و آب از دل كوه بیرون می‌آید و كمی پایین‌تر هفت چشمه قرار دارد كه از دل زمین آب بیرون می‌آید. پیوستن آب این دو چشمه رودی را ایجاد كرده كه تا مركز شهر ادامه دارد.

دیدنی های شهمیرزاد-KF7IxjpdfB

قلعه دژ وهل

دژ وهل بر بالاى كوه و در كنار باغات میوه و گردو قرار دارد. سنگ‌ هاى مصالح در ساختمان قلعه از همان كوه كنده شده و مورد استفاده قرار گرفته است. دژ از دو برج مدور براى دیده ‌بانى و دیوارهاى سنگى تشكیل شده است دژ وهل از آثار پیش از اسلام است. دژ وهل قلعه ای سنگی است كه و اكنون آثاری جزیی از آن باقی مانده است.

دژ شیرقلعه

آثار این قلعه تاریخی در سه كیلومتری شمال غرب شهمیرزاد و در دره شیخ چشمه سر بر فراز كوهی بلند و مرتفع قرار دارد كه به نام قلعه شیخ چشمه سر معروف است. تاریخ بنای قلعه به پیش از تاریخ می‌رسد. این قلعه مدتی پناهگاه اسماعیلیان در قرن ۶و۷ هجری بوده است. این قلعه دارای طرحی منظم نیست و بالطبع در پستی و بلندی های كوه ساخته شده است. در چهار گوشه قلعه چهار برج مدور دیده می شود. در ساخت دژ از سنگهای صخره ای همان كوه استفاده شده است. در ورودی قلعه از سمت جنوب بوده كه امروزه بصورت مدخل بسیار كوتاهی از قلعه سنگهای صاف و كوچك دیده می‌شود.

دیدنی های شهمیرزاد-MH0ymXyXYY

بلبل دره شهمیرزاد

بلبل دره منطقه ای با طبیعت زیبا و سرسبز در شهمیرزاد بوده كه صدای آواز بلبلانی كه در بین شاخ و برگ درختان می رقصند و می خوانند تمام فضا را پر كرده است. محلی كه با جادوی درختان سرسبز و نفس خاك معطر شده است و آرامشی بی نظیر دارد.

تنگه و چشمه روزیه

تنگه و چشمه روزیه در چاشم قرار دارد كه از دامنه شمالی كوه ارم تا ۸ كیلومتری ادامه دارد. كه از غرب تا شرق امتداد دارد اگر تمایلی به سنگ نوردی دارید پیشنهاد می كنیم از منطقه زیبا دیدن كنید.

دیدنی های شهمیرزاد-sI5FEbXeVR

شهر بازی و پارك كوهستان

شهر بازی و پارك كوهستان از جمله مناطق توریستی این شهر است. در این پارك می‌توانید علاوه‌بر طبیعت زیبا و قدم زدن در كنار درختان سپیدار، از تفریحات پارك هم لذت ببرید. در پارك كوهستان شهمیرزاد تله سیژ هم وجود دارد كه توسط یك شركت اتریشی به نام ساخته شده است. می‌توانید به همراه فرزندان خود بر این تله سیژها سوار شده و از تماشای درختان و محیط زیر پای خود از ارتفاع زیاد، هیجان را تجربه كنید. شهر بازی و پارك كوهستان را در میدان اصلی شهمیرزاد می‌توانید پیدا كنید.

كمان رستم

كمان رستم نام درخت گردوی كهنسال و قطوری است كه بیش از ۱۳ قرن قدمت دارد. طول این درخت به بیش از ۱۵ متر هم می‌رسد و شاخه‌هایش چندین متر از فضای اطراف را پوشش داده‌اند. از آنجایی كه این درخت گردو به دو شاخه اصلی به مانند كمانی تقسیم شده، نام كمان رستم را به آن داده‌اند. درخت كهنسال ارزش معنوی و توریستی بسیاری برای مردم منطقه دارد و به همین دلیل هم شهرداری به خوبی از آن مراقبت می‌كند.

 دیدنی های شهمیرزاد-nSKOJJBhs2